Teorijski petak – časopis Ženske studije
4. februar 2021.How to be happy with lorem ipsum dolor
16. februar 2021.U toku priprema za obeležavanje treće decenije postojanja Centra za ženske studije, odlučile smo da u potpunosti digitalizujemo arhivu Ženskih studija, akademskog časopisa koji je pokrenut u prvim godinama rada naše organizacije. Ovog petka objavljujemo osmi i deveti broj (dvobroj) časopisa Ženske studije, koji je izdat 1997. godine.
U toku priprema za obeležavanje treće decenije postojanja Centra za ženske studije, odlučile smo da u potpunosti digitalizujemo arhivu Ženskih studija, akademskog časopisa koji je pokrenut u prvim godinama rada naše organizacije. Ovog petka objavljujemo osmi i deveti broj (dvobroj) časopisa Ženske studije, koji je izdat 1997. godine.
Časopis je izlazio sedam godina, od 1995. do 2002. godine, tri puta godišnje. Objavljeno je ukupno 15 brojeva, koji će od sada biti dostupni i u skeniranoj verziji. U narednih nekoliko nedelja pratite naš sajt i naše profile na društvenim mrežama Facebook i Instagram, jer ćemo svakoga petka objavljivati po jedan broj, odnosno, dvobroj, u okviru akcije Teorijski petak.
U osmom i devetom broju (dvobroju) časopisa Ženske studije, čija je tema Feministička teorija filma, možete pročitati tekstove Bore Ćosića, Branke Arsić, Lore Malvi, Kaje SIlverman, Džoan Koupdžek, Džoan Mejlen, Barbare Krid, Žila Deleza, Katarine Vešović, Radomira Konstantinovića iŽarane Papić.
Iz teksta “Prilog istoriji feminističke estetike” Branke Arsić, urednice ovog temata, izdvajamo:
Prema tumačenju nekih feminističkih teoretičarki (S. Bovenšen, Tereza de Loretis) istorija “feminističke” artističke produkcije morala bi da prati kretanje i razvoj ženske “društvene” prakse, sve one “socijalno kreativne impulse žena” koji međutim, zahvaljujući samoj prirodi strukture društvenog, nisu imali nikakvu mogućnost vlastitog, daljeg, estetskog razvoja, ostajući vezani za prostor privatnog, smešteni, dakle, u prostor nevidljivog, ne izlož(b)enog. Osnovna teza ovih autorki je da je artistička praksa žena vezana za svakodnevicu, za unutrašnji prostor kuće, i da je usmerena na to da ove “privatne”, nevidljive prostore učini “estetski prijemčivijim”.
Osmi i deveti broj (dvobroj) digitalizovanog izdanja časopisa Ženske studije je dostupan na ovom linku.
Digitalizaciju časopisa Ženske studije je omogućio Rekonstrukcija ženski fond, a objavljivanje svih brojeva časopisa, u okviru Teorijskog petka, podržano je u sklopu projekta ACT – za aktivno građanstvo, uz podršku SDC/Građanske inicijative.